Ny anslutningsenhet som standard och fräsch design i nya 2025 KTM 890 Adventure R
Mer off-road fokus
Svaret ligger i ergonomin, karossen och attityden hos cykeln under föraren och fjädring – lika mycket som den nya anslutningsenheten på instrumentbrädan och det yttre utseendet på 890 R-modellen.
Det faktum att 890 R har Xplor, inte Apex WP-fjädring och 48 mm gaffel medan 790 har 43 mm inställning, påverkar särskilt körning i terräng. 240 mm kontra 200 mm fjädringsväg, ytterligare 30 mm markfrigång, alla pekar på bättre off-road-prestanda.
Med hjälp av det Dakar-vinnande KTM 450 Rallyt säger KTM att 2025 890 Adventure R har ”subtila och tekniska skillnader”, säger de, vilket gör hela skillnaden.
En låg vindruta, hög framskärm, plast i rallystil, dyna anpassad för terräng och en fräsch grafisk uppsättning hjälper 890 R att sticka ut
Oavsett vilken prisklass eller stil på ADV-cykeln (mer fokuserad på gata eller terräng) som lockar dig mest, har vår erfarenhet av att köra Adventure och R-modellerna visat att skillnaden är tydligare när du står eller sitter på motorcyklarna. R-modellerna är mer kapabla i off-road, delvis tack vare bättre fjädring och mer markfrigång men även att de har bättre ergonomi så att du kan röra dig på hojen.
Uppgradering av TFT-skärm Den andra stora nyheten om 890 Adventure R är Connectivity Unit som ingår som standard på MY25-modellen. Den 5” TFT-skärmen låter dig ansluta till KTMConnect-appen med Bluetooth för saker som navigering, musik och samtal.
Technical highlights KTM 890 Adventure R 2025:
- Standard Connectivity Unit to enable KTMConnect
- KTM 450 RALLY-inspired bodywork with new graphics
- Offroad-focused, lower windshield
- Single-piece seat
- Proven WP XPLOR suspension
- 5” TFT display with USB connection
- ABS components with a 9.3 MP modulator
- Offroad ABS linked with Offroad Mode and optional Rally Mode