Kawasaki KX450 SR Garage Build – Stockholm, Sweden

Here is the latest Garage Build from MotorWorld Stockholm, Sweden

I started up with a brand new KX450 for the SR Garage Build. I began to disassemble the Airbox to install the Twin Air kit. It’s quite a hassle and takes some time to get it done but is real nice update when it’s in place. I have a full Exhaust System from LM Exhaust from Italy, it’s a stainless steel system with a titanium can and a carbon end cover. The build quality and fitment is really nice. I have not tested how it runs yet but the engine revs more freely than it does with a stock exhaust but it’s still quiet to meet the new regulations.

I have the cool Boyesen Factory Racing clutch cover, that really catches the eye on most that sees the bike the go ”Factory Racing” I have their Supercooler water pump as well, but you have to dismantle the exhaust system, cooler tubes and more to get into place so I’ll change that after my pre season trip to Italy.

I always wanted to try the Ride Engineering triple clamps that looks the part on the bikes in USA. So I have mounted their 22 mm triple with their cool bar mount that doesn’t twitch as the original mounts. I know a lot of people think that the new KX450 is a bit nervous, but as I’m racing Supermoto with bikes that have about 100 mm shorter wheel base with rake and shorter 16 mm offset I’m used to fast steering bikes and I prefer quick response. If the bike is nervous it usually can be solved with good suspension setup. I’ll visit Andreani in Pesaro if I have time.

I opted to change most of he bolts to Pro Bolt titanium and aluminium bolts, the panel bolts are aluminium and bolts in the chassis are in titanium all in supernice gold. It’s nice that they supply mounting paste to the bolts to prevent seizing.

Gearing is Renthal twinring sprocket 51 tooth with an o-ring chain from Moto-Master and of course titanium bolts from Pro Bolt. Plastic comes from Cycra USA with graphics and design from Effetti Racing Roma, Italy. Case guard, disc protector and frame protection are from Acerbis. Titanium foot pegs are from Tweety I’ll mount a Gripper seat soon. I’m waiting to get unbreakable brake and clutch levers from Flo Motorsports before the pre season training in Italy during easter. Regarding oil and lubricants I use Midland Oil that by my opinion has the best products on the market for racing to have my engines running without failures.

Thanks to all supporters of the project

#BoyesenFactoryRacing – cool parts
#LMexhaust – Italian exhaust systems
#Rideenginering – performance upgrades
#ProBolt – titanium and aluminium bolts
#Effettiracing – graphic and design from Italy
#Midlandoil – best swiss quality oil

Peter Mackhé
Peter Mackhé
Peter Mackhé är grundaren av MotorWorld och har en lång passion för allt som rör motorer. Med ett särskilt intresse för bilar och motorcyklar startade han MotorWorld för att skapa en plattform där alla motorentusiaster kan samlas och dela sin glädje. Peter har en bakgrund inom både racing och hemmabyggen och brinner för att sprida nyheter och berättelser om allt från klassiska fordon till de senaste innovationerna inom motorvärlden.

Mer från samma skribent

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Relaterade artiklar

Annons

Senaste artiklarna

Kawasaki KX450 SR projekt

Här är den senaste bygget från MotorWorld Jag utgick från en helt ny KX450 till mitt SR Special Racer bygge. Jag började med att...

VIDEO: Ducati Desmo450 MX

Årets stora nyhet inom MX är att nu kommer äntligen produktionsmodellen Desmo450 MX från Ducati Absolut den snyggaste motocrosshojen på marknaden just nu, italienare kan...

Antonio Cairoli hoppar in i MXGP Trentino

Då Mattia Guadagnini är skadad hoppar den niofaldiga världsmästaren Antonio Cairoli in i hans plats Antonio Cairoli är en legendarisk aktiv veteran som har varit med...

Vill du hålla dig uppdaterad med de senaste motornyheterna?

Följ oss för att få de senaste nyheterna om allt från bilar och motorcyklar till racing och hemmabyggen. Vi håller dig informerad om de mest spännande nyheterna inom motorvärlden!

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att få utskick från MotorWorld.se samt att vi lagrar din e-postadress i enlighet med vår personuppgiftspolicy.