Nu kommer Stark Varg EX Enduro

Många enduroförare har väntat på en Stark Varg som går att registrera för gata och race – nu är den här på väg till dig

Stark Future är stolta över att tillkännage lanseringen av Stark VARG EX, en banbrytande innovation som är redo att revolutionera Enduro-motorcykelvärlden. Tre år efter att ha introducerat motocrossens spelväxlare, Stark VARG MX, tar Stark Future ett djärvt steg framåt med sin första lagliga motorcykel. Detta elektriska kraftpaket omdefinierar prestanda, hållbarhet och mångsidighet.

Oöverträffad PRESTANDA MÖTER Oöverträffad MÅNGSIDIGHET

Drivlinan till Stark VARG EX levererar enastående 80 hk, vilket gör den till den kraftfullaste Enduro-cykeln på marknaden. Förare kan anpassa cykelns prestanda med alternativ för kraftleverans, motorbromsning och regenerativa kurvor, allt justerbart via styrets kontrollomkopplare (5 tillgängliga lägen). Oavsett om den härmar smidigheten hos en 125cc tvåtaktare eller den brutala kraften hos en 450cc fyrtaktare, erbjuder VARG EX oöverträffad anpassningsförmåga.


Det 7,2 kWh bikakeformade magnesiumbatteriet driver inte bara cykeln utan fungerar också som en strukturell komponent, vilket bidrar till en lätt och centraliserad design. Batteriet ger en 20 % längre räckvidd jämfört med VARG MX och kan laddas upp helt på bara två timmar med hjälp av det medföljande laddningsstället. Dess energieffektivitet och hållbarhet sätter ett nytt riktmärke inom Enduro-teknik.

Stark Varg EX Färdig för gatan

VARG EX är mer än en terrängmaskin – den är helt laglig på väg. Nu kan du ta din Stark Varg ut på gatorna i länder över hela Europa, Australien, Nya Zeeland och delar av USA. Med A1-licenskompatibilitet och till och med tillgång till billicenser i södra Europa, är VARG EX inställd på att bredda attraktionskraften för Enduro-åkning. Oavsett om du kopplar ihop stigar, pendlar till jobbet eller bara utforskar, omdefinierar VARG EX bekvämlighet och tillgänglighet.

Viktiga funktioner för gata:

  • Patentsökta flexibla blinkers tillverkade av hållbart optiskt silikon för överlägsen livslängd.
  • Lyse med 4 000 lumen, tre gånger starkare än någon annan konkurrent, vilket ger exceptionell sikt för nattturer.
  • En snygg, integrerad registreringsskylthållare som kombinerar hållbarhet med estetisk precision.

Technical specifications Varg EX

  • Motor type Electric PMAC
  • Gears 1 Speed
  • Weight 120 kg (264lbs)
  • Maximum power 80 hp
  • Battery capacity 7.2 kWh Honeycomb magnesium
  • Range 1.3-6 Hours riding
  • Charging time 1-2 hours (240V outlet)
  • Brakes: front 260 mm hydraulic disc Brembo, 220 mm hydraulic disc Brembo rear
  • Suspension: Kayaba closed cartridge forks, 300 mm travel, linkage-type Kayaba rear shock absorber with 310 mm travel
  • Frame: High-strength steel
  • Tyres: 5 options available for Tailored preferences.
  • Handlebar Aluminium 7075 T6 28,6mm Fatbar
  • Lighting: Powerful headlamp with patent pending integrated indicators with over moulded optical silicon.
  • License plate holder moulded into rear fender with integrated indicators.
  • Walk mode + Reverse Walking/crawl mode and reverse gear.
  • Engine brake Adaptable 0 – 100%
  • Customisable power options from 0 to 80 hp, controllable for power output and engine braking
  • Adjustable on the trail via handlebar-mounted buttons
  • Structural skid plate as standard constructed from Bio PU with double-density impact-absorbing foam, replaces lower frame rails to protect under the motor and battery
  • A1 license compliant (and car license holders depending on country)
  • Handguards and (flexible) license plate holder as standard
  • Lights as standard with 4000 lumen headlight
  • Customisable with parts including titanium pegs
  • Selectable options for tyres and mousses at point of order
  • Flexible silicone turn indicators
  • Enduro/off-road-specific design (evolution from the MX model) with “significantly increased vertical frame flex” in the shock area and “improved lateral flex in the front of the chassis”
  • KYB closed cartridge forks and shock – fully adjustable and with a linkage design claiming 60mm more ground clearance than KTM
  • Brembo brakes with bar or foot rear brake option
  • User-friendly footpeg and chain adjustor designs
Peter Mackhé
Peter Mackhé
Peter Mackhé är grundaren av MotorWorld och har en lång passion för allt som rör motorer. Med ett särskilt intresse för bilar och motorcyklar startade han MotorWorld för att skapa en plattform där alla motorentusiaster kan samlas och dela sin glädje. Peter har en bakgrund inom både racing och hemmabyggen och brinner för att sprida nyheter och berättelser om allt från klassiska fordon till de senaste innovationerna inom motorvärlden.

Mer från samma skribent

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Relaterade artiklar

Annons

Senaste artiklarna

Världspremiär: Mercedes-AMG PureSpeed – en öppen elbil

Mercedes-AMG PureSpeed debuterar som en helt öppen elbil. Med banbrytande design och prestanda omdefinierar den öppen körning.

Triumph Factory Custom – En Bobber med attityd

En fetare Triumph Factory Custom Bobber kommer i begränsad produktion Triumph Factory Custom tillverkas i endast 750 motorcyklar i hela världen, med ett individuellt numrerat...

2025 Ford Mustang GTD tar sig runt Nürburgring på 6:57.685 snabbaste jänkaren runt ringen

Ford Mustang GTD med 815 hk är den första amerikanska produktionsbilen som tar sig runt ringen i Tyskland på under sju minuter Alla biltillverkare vill...

Vill du hålla dig uppdaterad med de senaste motornyheterna?

Följ oss för att få de senaste nyheterna om allt från bilar och motorcyklar till racing och hemmabyggen. Vi håller dig informerad om de mest spännande nyheterna inom motorvärlden!

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att få utskick från MotorWorld.se samt att vi lagrar din e-postadress i enlighet med vår personuppgiftspolicy.