Triumph slår nya rekord och ökar försäljning och omsättning
- Triumphs globala försäljning nådde 100 000 sålda motorcyklar 2024 för första gången
- Triumphs försäljning runt om i världen har ökat med 123 procent sedan 2019
- 950 återförsäljare säljer nu motorcyklar från Triumph över i världen, vilket motsvarar en ökning med 46 procent sedan 2019
- Triumph har lanserats i två helt nya segment av den globala motorcykelmarknaden: off-road MX hojen TF 250-X och MC i segmentet under 500cc med lanseringen av nya Speed 400 och Scrambler 400 X
Triumph sålde mer än 100 000 motorcyklar runt om i världen 2024, och passerade landmärket för första gången i sin 122 åriga historia. Totalt såldes 134 635 Triumph-motorcyklar till kunder över hela världen 2024, vilket motsvarar en tillväxt på 64 procent jämfört med föregående år.
Triumphs försäljning ökade i alla dess regioner över hela världen, med den största tillväxten uppnåddes i Indien, där försäljningen nådde 29 736 och Americas regionen, som inkluderar Brasilien, Kanada och USA, där försäljningen ökade med 44 % jämfört med 2023. Detta upprepades på dess distributörsmarknader, som upplevde en försäljningstillväxt på 33 %, såväl som en tillväxt på 30 % i Asien och 18 % tillväxt på de europeiska marknaderna, som fortfarande är Triumphs största region.
FEM ÅR AV KONTINUERLIG TILLVÄXT
Det här är femte året i rad som Triumph Motorcycles Group Ltd, som tillverkar och säljer motorcyklar, relaterade delar, tillbehör och klädesplagg i 68 länder globalt, har uppnått rekord genom tiderna i sin motorcykelförsäljning.
Sedan 2019 har försäljningen av Triumph Motorcyklar ökat med 123 %, med tillväxt på alla marknader, och enastående tillväxt har uppnåtts i Brasilien, Italien, Japan, Turkiet, Ungern, Polen, Mexiko och Indien där Triumphs försäljning har mer än fördubblats sedan 2019.
Denna försäljningstillväxt återspeglas i utbyggnaden av Triumphs Global Dealer Network, som har ökat till 950 återförsäljare med mer än 230 nya återförsäljares affärspartners som anslutit sig till varumärket sedan 2019.
Triumph har också investerat i att erbjuda ett komplett eftermarknad med lanseringen av Triumph Performance Lubricants, förbättrade ekonomi- och garantierbjudanden, och nya klädsamarbeten och sortiment, som tillsammans har levererat rekordintäkter inom delar, kläder och accessoarer (PCA).