Triumph sålde 134 635 motorcyklar 2024

Triumph slår nya rekord och ökar försäljning och omsättning

  • Triumphs globala försäljning nådde 100 000 sålda motorcyklar 2024 för första gången
  • Triumphs försäljning runt om i världen har ökat med 123 procent sedan 2019
  • 950 återförsäljare säljer nu motorcyklar från Triumph över i världen, vilket motsvarar en ökning med 46 procent sedan 2019
  • Triumph har lanserats i två helt nya segment av den globala motorcykelmarknaden: off-road MX hojen TF 250-X och MC i segmentet under 500cc med lanseringen av nya Speed ​​400 och Scrambler 400 X

Triumph sålde mer än 100 000 motorcyklar runt om i världen 2024, och passerade landmärket för första gången i sin 122 åriga historia. Totalt såldes 134 635 Triumph-motorcyklar till kunder över hela världen 2024, vilket motsvarar en tillväxt på 64 procent jämfört med föregående år.

Triumphs försäljning ökade i alla dess regioner över hela världen, med den största tillväxten uppnåddes i Indien, där försäljningen nådde 29 736 och Americas regionen, som inkluderar Brasilien, Kanada och USA, där försäljningen ökade med 44 % jämfört med 2023. Detta upprepades på dess distributörsmarknader, som upplevde en försäljningstillväxt på 33 %, såväl som en tillväxt på 30 % i Asien och 18 % tillväxt på de europeiska marknaderna, som fortfarande är Triumphs största region.

FEM ÅR AV KONTINUERLIG TILLVÄXT
Det här är femte året i rad som Triumph Motorcycles Group Ltd, som tillverkar och säljer motorcyklar, relaterade delar, tillbehör och klädesplagg i 68 länder globalt, har uppnått rekord genom tiderna i sin motorcykelförsäljning.

Sedan 2019 har försäljningen av Triumph Motorcyklar ökat med 123 %, med tillväxt på alla marknader, och enastående tillväxt har uppnåtts i Brasilien, Italien, Japan, Turkiet, Ungern, Polen, Mexiko och Indien där Triumphs försäljning har mer än fördubblats sedan 2019.

Denna försäljningstillväxt återspeglas i utbyggnaden av Triumphs Global Dealer Network, som har ökat till 950 återförsäljare med mer än 230 nya återförsäljares affärspartners som anslutit sig till varumärket sedan 2019.

Triumph har också investerat i att erbjuda ett komplett eftermarknad med lanseringen av Triumph Performance Lubricants, förbättrade ekonomi- och garantierbjudanden, och nya klädsamarbeten och sortiment, som tillsammans har levererat rekordintäkter inom delar, kläder och accessoarer (PCA).

Peter Mackhé
Peter Mackhé
Peter Mackhé är grundaren av MotorWorld och har en lång passion för allt som rör motorer. Med ett särskilt intresse för bilar och motorcyklar startade han MotorWorld för att skapa en plattform där alla motorentusiaster kan samlas och dela sin glädje. Peter har en bakgrund inom både racing och hemmabyggen och brinner för att sprida nyheter och berättelser om allt från klassiska fordon till de senaste innovationerna inom motorvärlden.

Mer från samma skribent

LÄMNA ETT SVAR

Vänligen ange din kommentar!
Vänligen ange ditt namn här

Relaterade artiklar

Annons

Senaste artiklarna

Sverige och Finland snabbast i Enduro EM premiären i Portugal

Finland var snabbast under dag ett och Sverige var snabbast under dag två i Enduro EM premiären Enduro EM 2025 startade i Santiago do Cacem,...

Marc Reiner Schmidt vinner årets första Supermoto GP

Supermoto VM säsongen körde igång i Valencia i helgen Längst upp på pallen fann vi inte helt oväntat Marc Reiner Schmidt före Lukas Hollbacher på...

Kina kör om Tesla i Europa

Försäljningen av Tesla fortsätter backa i Europa I februari registrerades 15 700 Tesla att jämföra med 19 800 elbilar från kinesiska bilmärken. För ett år sedan...

Vill du hålla dig uppdaterad med de senaste motornyheterna?

Följ oss för att få de senaste nyheterna om allt från bilar och motorcyklar till racing och hemmabyggen. Vi håller dig informerad om de mest spännande nyheterna inom motorvärlden!

Genom att anmäla dig till vårt nyhetsbrev godkänner du att få utskick från MotorWorld.se samt att vi lagrar din e-postadress i enlighet med vår personuppgiftspolicy.